Eliminacja glutenu i laktozy, unikanie słodyczy, regularna aktywność fizyczna, nie wyczerpują sposobów na bycie szczupłym i zdrowym. Ostatnio wśród gwiazd pojawiła się moda na picie zielonych koktajli. Nie bez powodu! Gwarantują dobre samopoczucie, dodają powera, oczyszczają organizm z toksyn, pozytywnie wpływają na kondycję cery. Dodatkowo wspierają proces odchudzania! Sprawdź, co się stanie, jak włączysz je do swojej diety!

Zielony detoks

Detoks często utożsamiany jest z odchudzaniem, a w rzeczywistości ma całkiem odmienny przekaz! Utrata wagi to jedynie przyjemny dodatek! Jego celem jest poprawa stanu zdrowia — oczyszczenie organizmu z toksyn. To właśnie one sprawiają, że czujemy się ociężale. Narzekamy na kiepskie samopoczucie, brak energii, nawracające bóle brzucha i głowy, niestrawność! Niestety, nasza wiedza na ich temat jest znikoma. Czym są toksyny? Jakie są ich źródła? Spróbujmy pokrótce odpowiedzieć sobie na te pytania!

Czym są toksyny?

Definicja jest bardzo rozległa. Termin ten można interpretować na wiele różnych sposobów. Najprościej mówiąc — to szkodliwe substancje obecne w wodzie, powietrzu, jedzeniu i glebie. Posiadają zdolność przenikania — zaśmiecają ciało i utrudniają normalne funkcjonowanie. Dlatego tak wiele mówi się o zdrowym stylu życia, którego zasady nie zawsze idą w parze z postępem cywilizacyjnym. Dzisiaj mamy wszystko na wyciągnięcie ręki, na półkach króluje żywność przetworzona. Słodycze, chipsy, fast-foody, napoje gazowane, białe pieczywo, parówki — ich częste spożywanie sprzyja kumulowaniu się toksyn w organizmie!

W jaki sposób organizm pozbywa się toksyn?

Nasze ciało posiada zdolność samooczyszczania. Usuwa toksyny poprzez skórę, płuca, układ moczowy, układ pokarmowy i wydalniczy. Problem pojawia się wtedy, kiedy nagromadzi się ich zbyt dużo! Wówczas należy wezwać posiłki!

Jak objawia się nadmiar toksyn w organizmie?

 Niestety, symptomy są dość nieprzyjemne. Zaburzenia trawienia są jednym z głównych sygnałów wysyłanych przez organizm. Układ pokarmowy zaczyna szwankować, a nam dokuczają:

  • wzdęcia
  • zaparcia
  • nawracające bóle brzucha
  • mdłości.

Skóra równie szybko daje o sobie znać, ponieważ to właśnie przez nią usuwane są zanieczyszczenia. Na pierwszy rzut oka widać obrzęki, przebarwienia, trądzik, zaczerwienienia, suche i łuszczące się plamy. Kolejnym objawem jest przykry zapach z ust. Brak postępów w odchudzaniu również może wskazywać na nadmiar toksyn w organizmie. Czy to już wszystko? Skądże! Brak energii, bezsenność, problemy z pamięcią i koncentracją, wahania nastroju, drażliwość — one również mogą świadczyć o problemie!

Zielony detoks dla kogo będzie odpowiedni?

Zielony detoks to rozwiązanie uniwersalne, dedykowane wszystkim tym, którzy chcą odzyskać utraconą równowagę — odtruć i oczyścić organizm, wzmocnić odporność, zadbać o dobry wygląd i samopoczucie. Dobrze sprawdzi się również u osób prowadzących intensywny — niekoniecznie zdrowy styl życia. To doskonały wstęp do zmian. Zielony detoks może stosować każdy, jeżeli nie ma dla niego przeciwwskazań ze strony lekarza.

Zielony detoks przeciwwskazania

Zielony detoks choć zdrowy, nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem. Świeżo wyciskane soki i koktajle mogą nasilać dolegliwości żołądkowe. Nie sprawdzą się u osób z problemami żołądkowymi, chorobami jelit.

Zielony detoks geneza nazwy

Podstawą diety oczyszczającej są zielone warzywa i owoce — stąd też pochodzi jej nazwa. Do tej szczególnej grupy zaliczamy: różnego rodzaju sałaty, szpinak, jarmuż, szparagi, brokuły, koper włoski, natkę pietruszki, seler naciowy, brukselkę, ogórki, paprykę, szczypiorek, kalarepę, cukinię, rzeżuchę, agrest, winogrono, awokado, kiwi, jabłka, zioła, kapustę, algi morskie, fasolkę szparagową. Czym wyróżniają się na tle innych, kolorowych produktów i dlaczego są polecane przez dietetyków? Chlorofil — to właśnie on stoi za ich sukcesem, a przy okazji barwą! Sprawdź, jak oddziałuje na nasz organizm!

  • Chlorofil swoim składem chemicznym przypomina hemoglobinę — białko obecne w czerwonych krwinkach, odpowiedzialne za transport tlenu. Naukowcy wykazali, że spożycie dużej ilości zielonych warzyw i owoców może pozytywnie wpłynąć na wyniki morfologii. Możemy liczyć na poprawę krzepliwości, lepszą absorpcję żelaza.
  • Chlorofil wspomaga pracę układu pokarmowego — usprawnia funkcję żołądka, jelit, wątroby. Świetnie sprawdza się u osób cierpiących na wzdęcia i zaparcia.
  • Chlorofil zwalcza nieświeży oddech — eliminuje związki lotne siarki oraz usprawnia proces wydzielania śliny.
  • Chlorofil dodaje energii — w jednym z badań dowiedziono, że podnosi poziom serotoniny — hormonu szczęścia. Dodatkowo usprawnia pracę mózgu — pozytywnie wpływa na pamięć i koncentrację.
  • Chlorofil sprzyja odchudzaniu — przyspiesza bowiem metabolizm oraz reguluje poziom cukru we krwi — zapobiega napadom na słodycze.
  • Chlorofil oczyszcza organizm z toksyn — działa niczym miotełka — usuwa z organizmu wszystko, co trzeba! Toksyny, zanieczyszczenia, metale ciężkie, złogi!
  • Chlorofil jest bardzo silnym antyoksydantem — chroni organizm przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, wykazuje potencjał antynowotworowy!
  • Chlorofil dba o skórę, włosy i paznokcie — dodatkowo zapobiega przedwczesnemu starzeniu się organizmu!
  • Chlorofil wzmacnia odporność zmniejsza ryzyko zakażeń i infekcji.
  • Chlorofil redukuje zgubne skutki stresu — mowa o problemach ze snem, chronicznym zmęczeniu czy poddenerwowaniu.
  • Chlorofil reguluje rytm wypróżnień — jest źródłem cennego dla naszych jelit błonnika! Niweluje problem wzdęć oraz zaparć!
  • Chlorofil usuwa nadmiar wody z organizmu — doskonale pobudza krążenie krwi i limfy, usuwa toksyny. Jest niezwykle pomocny w walce z obrzękami, podkrążonymi oczami, ziemistą cerą.

Zielony detoks zasady

Zielony detoks polega na włączeniu do jadłospisu soków lub koktajli przygotowanych na bazie świeżych warzyw i owoców. Sprawdzą się one doskonale w roli przekąski — będą doskonałym uzupełnieniem zdrowej diety! Stosowane w pojedynkę mogą zaszkodzić! Dlaczego?

Witaminy i minerały są ważną częścią naszego jadłospisu, jednak organizm potrzebuje jeszcze trzech innych makroskładników: białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Podsumowując: takie rozwiązanie jest niedoborowe! Jego skutki mogą obejmować: zmęczenie, znużenie, zawroty głowy, omdlenia. Kluczem do sukcesu jest zbilansowane menu! Aby ułatwić jego komponowanie, specjaliści stworzyli „Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej”.

  1. Jedz warzywa i owoce jak najczęściej. Pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji: 3/4 – warzywa i 1/4 – owoce.
  2. Jedz produkty z pełnego ziarna, takie jak: ciemne pieczywo, razowe makarony, brązowy ryż czy gruboziarniste kasze.
  3. Wypijaj codziennie dwie duże szklanki mleka – możesz je zamienić na jogurt naturalny, kefir lub maślankę.
  4. Ogranicz spożycie czerwonego mięsa i przetworów mięsnych (kiełbasy, wędliny, parówki) do 0,5 kg tygodniowo.
  5. Unikaj słodyczy i cukru!
  6. Nie przesadzaj z solą – używaj ziół!
  7. Pamiętaj o wypijaniu 1,5-2 l wody dziennie!

Zielony detoks — od czego zacząć?

Zielony detoks warto zacząć od ogólnych porządków. Zajrzyj do szafek i sprawdź, czy któraś z nich skrywa blender lub sokowirówkę. Bez odpowiedniego sprzętu jesteś skazana na porażkę. Soki i koktajle sprzedawane w sklepach pozostawiają wiele do życzenia – zawierają mnóstwo konserwantów, sztucznych barwników i cukru!! Nie wiesz, jak przygotować domowy odpowiednik? Przepisy, które znajdziesz poniżej są bardzo proste i szybkie w wykonaniu! Na pewno będziesz zadowolona! Dzięki nim oczyszczanie organizmu będzie prawdziwą przyjemnością! Istotne, aby ich bazą były warzywa, a owoce pełniły jedynie dodatek, ponieważ zawierają sporo fruktozy!

Czytaj również:

Jak schudnąć po ciąży?

Tabletki na odchudzanie Slimperfect

Zielony detoks sprawdzone przepisy!

Podstawą soku powinny być warzywa! Owoce mają jedynie kształtować smak – nie należy przesadzać z ilością! Dlaczego? Zawierają sporo cukru, spożywane w nadmiarze mogą powodować rewolucje żołądkowo-jelitowe!

Sok z natki pietruszki

  • Szpinak – 250 g
  • Zielone jabłko – 3 sztuki

  • Natka pietruszki – 1 pęczek
  • Woda – 300 ml

Sok z jarmużu, szpinaku i kiwi

  • Liście jarmużu – 1 szklanka
  • Kiwi – 3 sztuki
  • Zielone jabłko – 2 sztuki
  • Liście szpinaku – 1 szklanka

Sok z selera naciowego

  • Seler naciowy – 1 łodyga
  • Ogórek zielony – 1 sztuka
  • Cytryna – 1 sztuka
  • Woda – 250 ml

Koktajl z sałatą i gruszką

  • Dowolna sałata – 2 szklanki
  • Gruszka – 1 sztuka
  • Woda – 200 ml

Koktajl z awokado

  • Szpinak – dwie garści
  • Awokado – 1 sztuka
  • Banan – 1 sztuka
  • Jabłko – 1 sztuka
  • Woda – 200 ml

Zielony detoks — jak włączyć koktajle i soki do diety?

Zielone soki i koktajle mają ogromny potencjał prozdrowotny! Ze względu na to, że w trakcie ich przygotowania, warzywa i owoce nie są poddawane obróbce termicznej, nie tracą cennych składników – witamin, minerałów, chlorofilu. Ich bazę stanowią składniki nadające kolor – możemy je dowolnie łączyć i komponować. Tworzyć mieszanki uwzględniające nasze preferencje smakowe. To jak, długo będziemy je pić zależy tylko i wyłącznie od nas. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na stałe wkomponować je do swojego menu – najlepiej w formie drugiego śniadania lub podwieczorku.

Zielony detoks zalety

Dzienna porcja warzyw i owoców w dobrze przyswajalnej formie!

Szybki zastrzyk energii!

Naturalne wspomaganie odchudzania!

Redukcja głodu!

Lepsza odporność!

Dzienna dawka witamin i minerałów!

Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych!

Lepsza praca jelit!

Lepsze zdrowie – zmniejszenia ryzyka wielu chorób!

Zielony detoks podsumowanie

Pomimo licznych apeli specjalistów WHO i kampanii społecznych, mało kto spożywa 400 g warzyw i owoców dziennie. Zielony detoks to doskonały sposób na przemycenie ich do diety! To gwarancja dobrego samopoczucia, zdrowia i szczupłej sylwetki! Efekty picia zauważysz już po kilku dniach!