niedziela, 15 grudnia, 2019
Odchudzanie

Poranne rytuały dzięki którym schudniesz!

291views

Każdy z nas ma swój prywatny przepis na idealny poranek. Jedni marzą o słodkim rogaliku zjedzonym gdzieś na słonecznej plaży. Inni o odrobinie spokoju, ogłuszającej ciszy która pozwoli im choć na chwilę zapomnieć o troskach dnia codziennego. Rzeczywistość wygląda zgoła inaczej – zazwyczaj brakuje nam czasu na wypicie kawy, a co dopiero zjedzenie śniadania! Czas to zmienić! Z pierwszej części dnia uczynić prawdziwy rytuał. Rytuał dbania o zdrowie, ciało, a co za tym idzie szczupłą sylwetkę. W dzisiejszym wpisie zdradzę Ci kilka trików, które przyspieszą redukcję. Ba! Dodadzą Ci energii na cały dzień! To jak gotowa? Zaczynamy!

Wstawaj o regularnych porach dnia

Korzyści płynące ze wstawania o stałej godzinie są naprawdę imponujące! Warto się przemóc!

  • Jesteś lepiej zorganizowana. Maksymalnie wykorzystujesz dany Ci czas! W przeciągu 24 godzin jesteś w stanie zawojować świat! Szereg badań wskazuje na to, że ranne ptaszki mają lepszą pracę oraz więcej zarabiają w porównaniu do osób, którym ze wczesnym wstawaniem nie po drodze.
  • Masz czas na zjedzenie pożywnego śniadania. Zmniejszasz ryzyko napadu wilczego głodu w ciągu dnia. Specjaliści twierdzą, że osoby które pomijają pierwszy posiłek częściej sięgają po słodycze oraz inne niezdrowe przekąski, a co za tym idzie szybciej przybierają na wadze.
  • Masz lepszy humor. Nie denerwujesz się stojąc w korkach, po prostu jesteś w pracy przed nimi!
  • Poszerzasz horyzonty. Nie mam czasu na czytanie – niejednokrotnie spotkałam się z tego typu stwierdzeniem. Cóż – wystarczy wstać 30 minut wcześniej, aby wypełnić lukę w naszym mózgu. Rano, nasz umysł jest najbardziej chłonny!
  • Lepiej śpisz – osoby, które budzą się wcześnie rano mają zazwyczaj lepszą higienę snu w porównaniu do nocnych marków. Kładą się stosunkowo wcześnie, są bardziej wypoczęte a jakby tego było mało – zdrowsze. Sen to doskonały sposób na wzmocnienie odporności organizmu! Ba! Redukcję zmarszczek!
  • Masz czas na trening – oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś trenowała wieczorem. Aczkolwiek z własnego doświadczenia wiem, że z siłownią często nam nie po drodze. Jedyne o czym marzymy po powrocie z pracy to łóżko, a nie bieżnia! Poranny trening zadba nie tylko o naszą figurę, ale również o samopoczucie. Doda energii na cały dzień, wprawi w dobry nastrój – endorfiny, endorfiny!!

Jak zmobilizować się do porannego wstawania?

W tym przypadku, drastyczne zmiany nie są wskazane. Działaj powoli – małymi krokami do celu. Jeśli do tej pory wstawałeś z łóżka o godzinie 12, nie łudź się że z dnia na dzień staniesz się rannym ptaszkiem. Każda zmiana wymaga czasu, a nawyk wdrążenia. Ustaw budzik 15 minut wcześniej niż zazwyczaj. Wstawaj zaraz po tym, jak usłyszysz jego dźwięk. Drzemki nie wchodzą w grę! I najważniejsze: bądź konsekwentna w swoich działaniach! Tylko wtedy osiągniesz sukces!

  • Nie przeciwstawiaj się siłom natury – noc jest od spania, dzień od pracowania oraz innych aktywności wykraczających poza próg sypialni.
  • Myśl pozytywnie – filiżanka świeżo zmielonej kawy – mmm! Czujesz ten zapach? Dla niego warto wstać pół godziny wcześniej!

Poranne rytuały dzięki którym schudniesz!

Ok, przejdźmy do sedna – czyli do porannych rytuałów, które ułatwią redukcję wagi. Wbrew pozorom jest ich całkiem sporo. Część z nich jest Ci bardzo dobrze znana. Chociażby – wczesne wstawianie. Z pierwszej części tekstu dowiedziałeś się, dlaczego jest aż tak ważne. Czas na kolejna dawkę informacji!

Weź zimny prysznic

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że długa i gorąca kąpiel jest o wiele bardziej kusząca niż zimny prysznic. Co nie zmienia faktu, że warto się przemóc! Korzyści płynące z chłodnej toalety zachęcają do zmiany przyzwyczajeń!

  • Poranny powiew świeżości – zimny prysznic działa lepiej niż kawa. Natychmiastowo pobudza do działania!
  • Jędrne uda i pośladki – nie od dziś wiadomo, że zimna woda poprawia krążenie krwi. Przyczyniając się tym samym do zmniejszenia obrzęków oraz poprawy jędrności skóry, a nawet redukcji cellulitu!
  • Szybszy metabolizm – by funkcjonować prawidłowo, Twój organizm potrzebuje stałej temperatury. Wówczas, gdy doprowadzimy do jej drastycznego zmniejszenia wskakuje na wyższe obroty. Zaczyna produkować niezliczone pokłady energii, wszystko po to aby uchronić się przed wychłodzeniem. Usprawniając przy okazji procesy trawienne oraz detoksykacyjne, co znajduje odzwierciedlenie na naszej wadze!

Zjedz śniadanie

Nie bez przyczyny mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Dodaje energii, przyspiesza metabolizm oraz zapobiega napadom wilczego głodu w ciągu dnia! Mało tego! Pozwala zaoszczędzić całkiem sporą sumkę pieniędzy! Zasada jest prosta: nie masz czasu na zjedzenie owsianki – nie masz czasu na jej przygotowanie. Do pracy jedziesz z pustymi rękoma. Po drodze kupujesz drożdżówkę lub batonika! Tyjesz, a Twój portfel chudnie – i to w zastraszającym tempie! Tymczasem przyrządzenie zdrowego i pożywnego śniadania nie zajmie Ci więcej niż 10 minut. Poniżej zamieściłam przepisy na posiłki ekspresowe!

Koktajl bananowy

  • Mleko – 300 ml
  • Płatki owsiane górskie – 30 g
  • Banan (najlepiej taki z czarną skórką) – 1 sztuka
  • Drobne owoce (maliny, truskawki, borówki – wybór należy do Ciebie) – 120 g
  • Daktyle (doskonały zamiennik cukru)– 3 sztuki
  • Siemię lniane niemielone – 1 łyżka

Przygotowanie: wszystkie składniki wrzucasz do blendera, miksujesz na gładką masę i gotowe!

Owsianka z owocami

  • Płatki owsiane górskie – 50 g
  • Banan – 1 sztuka
  • Borówki – 50 g
  • Masło orzechowe – 1 łyżeczka
  • Orzechy włoskie – 3 sztuki
  • Banan – 1 sztuka
  • Jogurt naturalny – 75 g

Przygotowanie: płatki owsiane wrzuć do miseczki i zalej odrobiną wrzątku. Odstaw pod przykryciem do napęcznienia (max. 10 minut). Banan pokrój w paski. Dodaj do owsianki. To samo zrób z pozostałymi składnikami. Całość udekoruj jogurtem naturalnym!

Kuskus z warzywami

  • Kasza kuskus – jeden woreczek
  • Bulion warzywny – 500 g
  • Cukinia – 100 g
  • Pieczarki – 100 g
  • Cebula – 1 sztuka
  • Pomidor – 1 sztuka
  • Ser feta – 50 g

Przygotowanie: kuskus zalej bulionem i odstaw na 10 minut. Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i podsmaż pokrojone, a wcześniej umyte warzywa. Kiedy będą miękkie wrzuć kuskus. Tak przygotowane danie przełóż do miseczki lub pojemnika i posyp serem feta.

Sięgnij po wodę z cytryną

Zanim zjesz śniadanie, wypij szklankę wody z cytryną. Taki napój pobudzi metabolizm oraz usprawni pracę układu pokarmowego.

Przepis

  • Woda – 250 ml
  • Sok z połówki cytryny
  • Świerzy imbir – 2-3 cm

Przygotowanie: wodę zagotuj, kiedy przestygnie połącz ją z sokiem z cytryny. Następnie dodaj imbir straty na tarce. Możesz również dodać ocet jabłkowy lub cynamon – popularne składniki odchudzające!

Zrób trening

Badania naukowe donoszą, że w trakcie porannego treningu spalamy o wiele więcej tkanki tłuszczowej aniżeli podczas tego wykonywanego po południu!

Idź do pracy na pieszo

lub jedź rowerem! Jeżeli Twoje biuro jest niedaleko od domu, a pogoda za oknem sprzyja aktywności na świeżym powietrzu – zrezygnuj z samochodu.

Kontroluj wagę

Raz w tygodniu – niech to będzie poniedziałek, wejdź na wagę. Bez względu na to czy się odchudzasz czy nie. Dzięki regularnym pomiarom będziesz w stanie zachować kontrolę nad swoją sylwetką i w razie konieczności rozpocząć dietę.

Zażyj suplementy

Ostatnimi czasy coraz więcej mówi się na temat konieczności suplementacji witaminy D i słusznie. Najlepszym jej źródłem jest słońce, którego aktualnie jest jak lekarstwo. Dlatego warto sięgnąć po tabletkę. Zapytasz dlaczego? Śpieszę z odpowiedzią. Otóż witamina D zwiększa poziom serotoniny – hormonu szczęścia, który pozytywnie wpływa na nasz nastrój a dodatkowo pomaga zachować kontrolę nad apetytem – zmniejsza ochotę na zachcianki!

Wyszczotkuj ciało

Szczotkowanie ciała to tani i prosty sposób na piękną skórę. Jędrną, wolną od cellulitu. A przy okazji na organizm pozbawiony toksyn. Azjatki wykonują go od najmłodszych lat dziecięcych, dlatego nawet po pięćdziesiątce mogą pochwalić się świetną kondycją. Aby korzystać z dobrodziejstw tego typu masażu wystarczy zaopatrzyć się w specjalną szczotkę – drewnianą z naturalnym włosiem. Bez problemu kupicie ją w Rossmannie. Najlepiej wykonać go tuż przed prysznicem. Zanieczyszczenia oraz martwy naskórek zostaną spłukane wraz z wodą. Technika szczotkowa jest niezwykle istotna – ruchy powinny być długie i posuwiste. Wykonywane w kierunku serca. Masaż zaczynamy od rąk. Następnie przechodzimy do nóg, brzucha, klatki piersiowej. Omijamy miejsca w których doszło do uszkodzenia wierzchniej warstwy skóry – rany, otarcia itp.

Pościel łózko!

Amerykańscy naukowcy twierdzą, że osoby które ścielą łóżko – śpią lepiej. Zależność jest prosta – dobrze przespana noc – niższe BMI!

Wypij napar z siemienia lnianego!

Te małe niepozornie wyglądające ziarenka naprawdę mają moc! Zacznijmy od składu: błonnik, dobroczynne kwasy tłuszczowe, białko, witaminy z grupy B, magnez, wapń, żelazo. A teraz skupmy się na jego właściwościach. Siemię lniane:

  • obniża poziom cholesterolu we krwi
  • usprawnia pracę jelit – likwiduje wzdęcia, zaparcia
  • przyspiesza porost włosów
  • nawilża skórę
  • przeciwdziała napadom wilczego głodu
  • reguluje poziom cukru we krwi

Przygotowanie: wystarczy zalać dwie łyżki świeżo-zmielonego siemienia lnianego ciepłą wodą (0,5 szklanki) i wypić. Możesz również uprażyć surowe ziarenka na patelni i dodać je do sałatki, jogurtu, owsianki czy zupy.

Zjedz kawałek czekolady

Niekoniecznie tej gorzkiej – mleczna też wchodzi w grę. W ten sposób zaspokoisz apetyt na słodycze i unikniesz nieplanowanych zakupów w spożywczaku! Ów teza została poparta licznymi badaniami naukowymi. Do jednego z eksperymentów zaproszono 193 osoby zmagające się z nadwagą. Uczestnicy zostali podzieleni na dwie grupy.

  • Grupa A – jadła niskokaloryczne śniadania – max 300 kcal.
  • Grupa B – jadła śniadania w którym nie brakowało miejsca na czekoladę – naleśniki z Nutellą, owsianka z dodatkiem Milki.

Po 16 tygodniach okazało się, że grupa B schudła więcej (15 kg) niż grupa A (10 kg). W jaki sposób można wytłumaczyć ten wynik? Autorka badania twierdzi, że osoby które zjadają do śniadania coś słodkiego są bardziej usatysfakcjonowane ze swojej diety w porównaniu do tych, które trzymają tzw. czystą michę. Nie muszą oszukiwać, podjadać po kątach.

3 komentarze

    1. a jak jest stosujesz? mielisz czy wcinasz ziarenka? podobno ta druga opcja nic nie daje, cenne właściwości siemienia przelatują przez zolądek i tyle..

Leave a Response