Odchudzanie generalnie jest trudne – zawsze stanowi wyzywanie, ale to 40-tym roku życia to już prawdziwa walka! Zmiany hormonalne, który zaszły w naszych ciała, cóż daję się we znaki – metabolizm zwalnia, apetyt wzrasta. Na szczęście dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych!  Niezależnie od tego, czy jesteś po czterdziestce, czy dopiero zbliżasz się do czwartej dekady, możesz wrócić do dawnej figury. Po prostu, musisz wszystko dobrze zaplanować – wybrać odpowiednią dietę, trening. Tutaj znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.

Wizyta u lekarza

Ciało kobiety po 40-tce drastycznie się zmienia. Nie chodzi mi o zmarszczki czy siwe włosy – a o coś więcej. O Twoje zdrowie, które może mocno ucierpieć przez to, że przybrałaś na wadze. Dodatkowe kilogramy zwiększają ryzyko zachorowania na:

  • cukrzycę
  • dnę moczanową
  • osteoporozę
  • nowotwory układy pokarmowego
  • depresję
  • nadciśnienie
  • zaburzenia hormonalne

Nie wierzysz? Zapytaj swojego lekarza! Jestem pewna, że potwierdzi te słowa! Dobre wieści są takie, że możesz przejąć kontrolę nad swoją formą. Prawidłowa masa ciała może odwrócić bieg wydarzeń!

Menopauza vs wzrost wagi

Czy wiek wpływa na Twoją wagę? I tak i nie – wiele Polek boryka się z utratą wagi przed, w trakcie, a czasem nawet długo po menopauzie. Przyrost masy ciała w tym momencie może być związany ze zmianami hormonów . Ale jest to także czas, kiedy wiele kobiet wprowadza zmiany w codziennych czynnościach, które mogą wpływać na ich wagę. Na przykład po tym, jak dzieci wyfruną z domu, porzucają dotychczasowy tryb życia – rzadziej chodzą na zakupy, mniej sprzątają, a co za tym idzie nie spalają już tylu kalorii.

Pewność siebie

Seksapil i pewność siebie nie muszą zanikać wraz z wiekiem! Zobacz, masz wszystko! Dobrą pracę, kochającego męża, mądre dzieci. Piękno to nie tylko wygląd zewnętrzny, ale również charakter! Przeanalizuj poprzednie próby odchudzania, zastanów się nad tym dlaczego Ci nie wyszło. Wyciągnij wnioski i działaj!

Ustal plan działania 

Weź do ręki papier i długopis i spisz swoje cele – wówczas łatwiej Ci będzie ich przestrzegać. W chwili zwątpienia zajrzyj do notatek, przypomnij sobie dlaczego chcesz schudnąć. Pamiętaj! Jeżeli zależy Ci na tym osiągnąć sukces, stawiaj realne założenia. Nie zakładaj, że zrzucisz 15 kg w miesiące – to niemożliwe. Chyba, że przejdziesz na głodówkę – odradzam! To przepis na efekt jojo, a nie sylwetkę marzeń!

Odpocznij! 

Musisz znaleźć czas na relaks! Liczne badania naukowe donoszą, że osoby zmęczone jedzą więcej – tyją szybciej! Częściej sięgają po słodycze czy fas-foody – produkty, które sprzyjają przebieraniu na wadze. Mało tego! Są bardziej leniwe – brakuje im sił oraz energii do ćwiczeń. Warto zadbać o odpowiednią ilość snu – wprowadzić w życie rytuał odpoczynku. Zanim położysz się do łóżka, weź długą kąpiel – nie korzystaj z komórki! Ekrany smartofnów emitują niebieskie światło, które fatalnie wpływa na Twoje zdrowie. Zaburza dobowy rytm organizmu – utrudnia zasypianie.

Nie musisz kręcić cardio!

Wcale nie musisz kręcić cardio, żeby schudnąć – rób to co lubisz. Postaw na aktywność, która sprawia Ci przyjemność! W przeciwnym razie, cały plan trafi szlag – zniechęcisz się do ćwiczeń i wrócisz na kanapę. Zastanów się nad treningiem siłowy, stretchingiem – gwarantuje Ci, że dzięki nim Twoje ciało nabierze smukłości!

  • Twój metabolizm przyspieszy
  • Twoje stawy będą w świetnej formie
  • Tłuszcz zamienisz w mięśnie

Wystarczy 15-30 minut dziennie, aby zauważyć pierwsze zmiany!

Zmień dietę! 

Miałaś czas eksperymentowanie, stosowanie różnych dziwnych diet odchudzających. Czas wyciągnąć wnioski – to droga donikąd. Co z tego, że zrzuciłaś 15 kilogramów w miesiąc, skoro przytyłaś drugie tyle? Morał jest prosty – głodówki są bezsensu. Jaką dietę wybrać? Ogólne zalecenia żywieniowe wyglądają następująco:

  • mniej cukru, soli i alkoholu

Czas na szczegóły. Poniżej znajdziesz szczegółowe wytyczne. Wprowadź je w swoje życie, a osiągniesz cel!

  • Jedz regularnie – 4/5 posiłków w ciągu dnia
  • Zrezygnuj ze słodyczy i fast-foodów
  • Ogranicz alkohol
  • Pij dużo wody
  • Tłusty nabiał zamień na chudy
  • Pamiętaj o codziennej dawce warzyw i owoców
  • Jedz ryby – minimum raz w tygodniu
  • Białe pieczywo zamień na ciemne
  • Sięgnij po nasiona i orzechy

Pamiętaj o soi! Zawarte w niej fitoestrogeny pomogą złagodzić objawy menopauzy!