Kulinaria

Masło orzechowe

28 września 2015

Od kiedy zobaczyłam jaki skład ma kupne masło orzechowe to oniemiałam jak można zepsuć produkt o tak skrajnie minimalnej ilości składników?! Złożyło się to w czasie z pojawieniem się w naszym domu Thermomixa (tak, wiem, nudna jestem, ale nic nie poradzę, że używam go do wielu rzeczy), więc od razu zaczęliśmy przygotowywać swoją wersję. Wypróbowaliśmy wiele rodzajów orzechów i na stałe do naszego menu weszły: tradycyjna wersja z orzechów ziemnych, migdałowe, z orzechów nerkowca i przedstawiony poniżej mix fistaszkowo-orzechowy. W połączeniu z bogatym w ziarna, wypiekanym w domu chlebem orkiszowym masło orzechowe stanowi pełnoprawny i pełen energii posiłek, bo podwójna kanapka zawiera (300 kcal, 11 g białka, 15 g tłuszczu i 31 g węglowodanów)

  • 250 g prażonych orzechów ziemnych
  • 250 g prażonych migdałów
  • kilka łyżek oleju (my dajemy rzepakowy)
  • 1 łyżeczka cukru

Wszystko zmiksować na jak najbardziej gładką masę. Jeśli nie macie prażonych orzechów, które jednocześnie są solone, trzeba dodać z pół łyżeczki soli osobno. Ilość oleju wpływa na konsystencję, jeśli uważacie, że jest za sucha to dolejcie. Różne orzechy są w różnym stopniu tłuste i wymagają dodania mniejszej lub większej ilości oleju. Junior dostaje taką kanapkę do szkoły, a ja podjadam, jak najdzie mnie ochota. Dla mnie super sprawa.

Jestem przekonana, że te wpisy też Ci się spodobają!