Choć pogoda za oknem na to nie wskazuje, wystawy sklepowe nie kłamią — lato zbliża się wielkimi krokami. Co będziemy nosić w nadchodzącym sezonie? Krótkie szorty, koronkowe sukienki, bikini w stylu Kendall Jenner! Kim jest ta kobieta? To światowej klasy modelka znana nie tylko z wybiegów, ale i z doskonałego gustu i wyczucia stylu! Zaprojektowane przez nią stroje kąpielowe wyprzedają się na pniu! Jak wyglądają? Są mniej lub bardziej stonowane, zazwyczaj mocno wycięte — podkreślają pośladki, uwydatniają kształty. Dla kogo będą odpowiednie? Sprawdzą się u kobiet z nienaganną figurą. Szczupłe nogi, jędrna pupa, wąska talia — Ty też możesz je mieć! Do wakacji zostało jeszcze trochę czasu, nieco ponad 30 dni. Jak schudnąć 3 kg w miesiąc? Jak schudnąć 5 kg w miesiąc? Jak schudnąć 10 kg w miesiąc? Czy da się to zrobić? Wszystkiego dowiesz się z dzisiejszego wpisu!


Czytaj również: Tabletki na odchudzanie Slimperfect opinie


Ile można schudnąć w miesiąc? 

Dieta wcale nie musi być katorgą, wiązać się z nieustannymi restrykcjami czy wyrzeczeniami. Jest jednak jeden warunek: musisz wyznaczyć sobie realny cel. Zrzucenie 3 czy 5 kilogramów w 30 dni jest jak najbardziej możliwe! Jeżeli potrzebujesz stracić drugie tyle, musisz uzbroić się w cierpliwość. To praca na kilka miesięcy! Nie wystarczą dobre chęci czy motywacja. Tempo odchudzania jest uzależnione od wielu czynników: wagi wyjściowej, płci, wieku, stylu życia, stanu zdrowia — choroby tarczycy mogą utrudniać redukcję. Nie warto jednak się poddawać! Korzyści płynące z utraty wagi to nie tylko atrakcyjny wygląd. Plusów jest zdecydowanie więcej!

  • Większa pewność siebie — kompleksy odpuszczą, a Twoja samoocena poszybuje w górę! Będziesz bardziej otwarta, zaczniesz zawierać nowe znajomości. Kto wie, może zdecydujesz się na zmianę pracy? Poczucie, że robisz coś dobrego dla swojego ciała, daje niesamowitą moc! Wkrótce sama się przekonasz!
  • Zyskasz więcej wolnego czasu — liczne badania naukowe wykazały, że osoby będące na diecie są o wiele lepiej zorganizowane od tych, którzy po powrocie z pracy nie zajmują się żadną dodatkową aktywnością jedzą co popadnie, nie ćwiczą, wylegują się na kanapie. Zdrowe odżywianie daje kopa do działania!

  • Poprawa zdrowia — nadwaga to nie tylko kwestia wyglądu, ale i zdrowia! Nadmierna masa ciała powoduje bowiem problemy ze stawami, układem krwionośnym i oddechowym. Zwiększa ryzyko cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy, depresji! Należy więc czym prędzej się z nią rozprawić. Dobrze zbilansowana dieta jest w stanie odwrócić bieg wydarzeń.
  • Piękne włosy, mocne paznokcie, promienna cera — zdrowa i zbilansowana dieta sprawi, że Twoje paznokcie przestaną się łamać. Zyskają również włosy staną się lśniące i gęste. A co ze skórą? Ograniczenie słodyczy i fast-foodów pozytywnie wpłynie na jej kondycję. Zaskórniki staną się mniej widoczne, a pryszcze odejdą w niepamięć.
  • Nowe znajomości — skutecznie odchudzanie to nie tylko dieta, ale i sport! Wiele osób, a zwłaszcza kobiet decyduje się na wykupienie karnetu na siłownię. Regularne wizyty sprzyjają zawieraniu nowych znajomości, a nawet przyjaźni! Ba zmiany zawodu!

Czytaj również: Thyrolin — tabletki dla osób z Hashimoto i niedoczynnością tarczycy


Jak schudnąć 3-5 kg w miesiąc? Plan działania

Schudnięcie 3-5 kilogramów miesiąc to błahostka. Dobry plan, a raczej jego konsekwentne przestrzeganie pozwoli Ci osiągnąć cel. Już za chwilę dostaniesz go na tacy. Aby uzyskać wymarzoną wagę, musisz jeść mniej, niż potrzebuje Twój organizm. Bez tej wiedzy nie schudniesz!

Ile kalorii powinnam jeść, żeby schudnąć?

Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Zapotrzebowanie kaloryczne  to bardzo indywidualna sprawa. Jest podyktowane wiekiem, płcią, wzrostem, trybem życia i oczywiście wagą. Jaką je wyliczyć? Do wyboru mamy kilka opcji. Możemy skorzystać z gotowych narzędzi lub wzorów. Od otrzymanego wyniku należy odjąć 200-500 kalorii taki deficyt pozwoli tracić od 0,5-1 kg na tydzień.

Jak liczyć kalorie, żeby schudnąć?

Po pierwsze, musisz się zaopatrzyć w odpowiedni sprzęt wagę kuchenną i aplikację. Wystrzegaj się gotowych tabelek kalorii posługujących się nieobiektywnymi miarami — jeden plaster szynki może ważyć zarówno 10, jak i 20 gramów!

  • Waga kuchenna — znajdziesz ją w pierwszym lepszym supermarkecie. Podstawowy model kosztuje kilkanaście złotych!
  • Aplikacja — z powodzeniem zastąpi kartkę i długopis. Największą popularnością cieszy się Fitatu — choć MyFitnessPal mocno depcze jej po piętach.

Po drugie, musisz wiedzieć jak sczytywać miarę ryby, mięso, ryż, kaszę, makaron, ziemniaki, strączki należy ważyć przed obróbką termiczną!

Co jeść żeby schudnąć? Jak powinien wyglądać jadłospis?

Prawidłowym kierunkiem działań jest ograniczenie żywności wysoko-przetworzonej. Zaleca się eliminację cukru, słodyczy, fast-foodów, białego pieczywa, słodkich napojów gazowanych na rzecz pełnowartościowych produktów.

  • Świeże warzywa i owoce, chleb pełnoziarnisty, chudy nabiał, płatki owsiane, jaja, ryby morskie, indyk, kurczak, orzechy, nasiona, oliwa z oliwek.

Kolejna istotna kwestia to regularność. Zbyt długie przerwy między posiłkami, rezygnacja ze śniadań czy kolacji to droga donikąd. Postępując w ten sposób tracimy kontrolę nad apetytem! Lepiej jeść częściej, a mniej.

Jak gotować na diecie? Praktycznie wskazówki

Sposób przygotowywania posiłków ma istotny wpływ na ich kaloryczność! Unikaj smażenia na głębokim tłuszczu, zrezygnuj ze śmietany i majonezu, nie zagęszczaj sosu mąką! Formę do ciasta wyłóż pergaminem — zapomnij o dodatkowej porcji masła!

Co ćwiczyć żeby schudnąć? 

Jeżeli zależy Ci na utracie tkanki tłuszczowej, postaw na aktywność tlenową. Może to być bieganie, pływanie, jogging, jazda na rowerze a nawet szybki marsz! Uwzględnij w swoim planie również trening siłowy — dzięki niemu Twoje ciało nabierze jędrności, stanie się bardziej smukłe.

Co pić żeby schudnąć? 

Sięgaj po płyny bezkaloryczne — wodę, napary ziołowe, niesłodzoną kawę lub herbatę.

Czemu warto liczyć kalorie? 

Do szczupłej sylwetki prowadzą różne drogi. Liczenie kalorii jest jedną z nich — naszym zdaniem najlepszą. Dlaczego? Skrupulatne ważenie czy też notowanie posiłków otwiera oczy na wiele kwestii. Pozwala wykryć błędy żywieniowe. Poniżej znajdziesz naszą subiektywną „listę przebojów”!

  • Podjadanie — garść chipsów, kilka żelków, trzy cukierki. Wychodzimy z założenia, że takie niewinne przekąski nie mają kalorii. Tymczasem prawdą jest, że mają ich całe mnóstwo!
  • Zdrowe produkty bez ograniczeń — zdrowy nie znaczy niskokaloryczny! Garść orzechów włoskich zawiera 229 kalorii!
  • Dietetyczne pułapki — pieczywo chrupkie ma kilka razy mniej kalorii niż tradycyjne. Gdzie więc niebezpieczeństwo? Jedna kromka nie zaspokoi głodu, zazwyczaj sięgamy po kilka! Podobnie jest z oliwą z oliwek. Łyżka to 88 kalorii — wystarczy dodać trzy, aby zdrowe i dietetyczne danie zamieniło się w prawdziwą bombę kaloryczną!
  • Tuczące napoje — będąc na diecie, skupiamy się głównie na tym, co jemy. Kompletnie zapominamy o tym, że napoje też mają kalorie! Szklanka soku pomarańczowego zawiera ok. 100 kalorii — wystarczy wypić pięć, aby przestać tracić na wadze!

Czytaj również: HepaSlimin na wątrobę czy na odchudzanie?


Jak schudnąć w miesiąc? Kalorie to nie wszystko!

Podstawy już znasz, czas na szczegóły. Zdrowa dieta odchudzają to taka, która nie wyklucza żadnych grup produktów spożywczych, dlatego w Twoim menu powinny znaleźć się białka, tłuszcze oraz węglowodany. Istotne jest, aby wybierać dobre źródła tych składników.

Węglowodany Tłuszcze Białko
Płatki owsiane, ciemne pieczywo, kasze, ryż brązowy, makaron razowy. Oliwa z oliwek, olej rzepakowy, orzechy, pestki, nasiona, masło orzechowe. Jaja, chudy twaróg, kefir, maślanka, jogurt naturalny, kurczak, indyk, warzywa strączkowe.

Nie sposób nie wspomnieć o warzywach i owocach oraz regularnym piciu wody!

Jak schudnąć w miesiąc bez liczenia kalorii? 10 zasad! 

Jeżeli jednak upierasz się przy tym, że liczenie kalorii jest pozbawione sensu — postaw na zdrowie. Spróbuj zmienić swoje nawyki żywieniowe. Niemniej jednak, nikt nie zagwarantuje Ci tego, jakie będą tego rezultaty. Wszystko zależy od Ciebie.

  1. Jedz, kiedy poczujesz głód — głód jest często mylony z apetytem, tymczasem różnica między nimi jest znacząca. Głód jest wtedy, kiedy czujemy nieodpartą chęć jedzenia objawiającą się charakterystycznym burczeniem w brzuchu. Z kolei apetyt można utożsamić z zachcianką na loda czy batonika. Nie jest on motywowany fizjologicznymi potrzebami.
  2. Ruszaj się — nie chodzi nam tutaj o wielogodzinne wizyty na siłowni, a codzienny spacer! Szybka przebieżka, winda zamiast schodów, rower z przyjaciółką — sposobów na wprowadzenie aktywności fizycznej do grafiku jest wiele.
  3. Nie trzymaj w domu niezdrowych przekąsek — ten prosty trik sprawi, że nie będziesz musiała walczyć z pokusą zjedzenia czekolady czy chipsów.
  4. Wysypiaj się — osoby, które śpią 6-8 godzin na dobę rzadziej podjadają, mają więcej energii i są bardziej skoncentrowane.
  5. Znajdź sobie zajęcie — po tuczące przekąski sięgamy z reguły z nudów, dlatego warto ją zastąpić jakiś interesującym hobby.
  6. Zrezygnuj ze słodkich napojów — brzmi banalnie, ale działa. To prosty sposób na wygenerowanie ujemnego bilansu kalorycznego.
  7. Zamień chemię na jedzenie — wybieraj produkty niskoprzetworzone. Czekoladowe płatki śniadaniowe zastąp owsianymi, białe pieczywo na ciemnym, tłusty nabiał na chudym — zyskasz zdrowie i zredukujesz kalorie.
  8. Jedz warzywa i owoce — zawarty w nich błonnik świetnie zabija apetyt, zapobiega napadom wilczego głodu!
  9. Wyeliminuj z diety cukier — lub znajdź jego bezkaloryczny zamiennik.
  10. Gotuj w dobrym stylu — zapomnij o panierkach, smażeniu na głębokim tłuszczu! Zacznij gotować na parze, grillować!

Jak schudnąć w miesiąc! Przykładowy jadłospis na trzy dni!

Poniedziałek Wtorek Środa
Śniadanie Bułka pełnoziarnista z wędliną, jajkiem, pomidorem i serkiem śmietankowym. Owsianka z masłem orzechowym i bananem. Jajecznica z warzywami. Kromka ciemnego pieczywa.
II śniadanie Koktajl truskawkowy na bazie jogurtu naturalnego. Sałatka grecka. Banan, garść orzechów.
Obiad Grillowana pierś z kurczaka z ziemniaczkami, sałatka grecka. Łosoś z piekarnika z warzywami. Pizza z patelni.
Kolacja Serek wiejski z warzywami. Kromka ciemnego pieczywa. Grzanka z jajkiem w koszulce i awokado. Pasta z tuńczyka. Kromka ciemnego pieczywa.

Jak schudnąć w miesiąc? Co jeszcze możesz zrobić?

Teoria teorią, a praktyka praktyką — metabolizm lubi płatać figle. Jak go przyspieszyć? Istnieje kilka sprawdzonych sposobów. Woda z pieprzem cayenne, woda z imbirem, woda z kurkumą — osoby, które nie lubią ostrych przypraw, mogą sięgnąć po tabletki. Na rynku nie brakuje suplementów wspomagających odchudzanie — dzięki nim cały proces będzie przebiegać o wiele sprawniej. Łatwiej Ci będzie wprowadzić powyższe zalecenia w życie — wyregulujesz apetyt, usprawnisz pracę jelit i układu trawiennego, pozbędziesz się nadmiaru wody z organizmu i co najważniejsze przyspieszysz proces spalania tkanki tłuszczowej!

Skuteczne tabletki na odchudzanie wybór Polek!

TabletkiOcenaOferta
Piperinox5.0Sprawdź!
Keto Actives4.8Sprawdź!
Probiosin Plus4.7Sprawdź!

Podsumowanie

Jeżeli zależy Ci na tym aby schudnąć kilka kilogramów, musisz racjonalnie podjeść do tematu. Zapomnij o wielogodzinnych treningach i głodówkach! Najlepsze, a przede wszystkim trwałe efekty przyniesie zdrowa dieta wsparta regularną aktywnością fizyczną.