Google poinformowało już swoją załogę, że nie musi wracać do firmy do końca 2021 roku. Mało tego! Mnóstwo amerykańskich korporacji zamierza przejść na całkowity home office. Chodzi między innymi o takich gigantów, jak: Universal Music Group, Amazon, Facebook czy Twitter! A co z nami? Jak wygląda sytuacja w Polsce? Co się dzieje na naszym podwórku? Według różnych danych wynika, że ponad połowa przedsiębiorców zdecydowała się na ten krok! To prawdziwa rewolucja! Biorąc pod uwagę fakt, że w 2019 roku zaledwie 14,4 proc. Polaków pracowało zdalnie, przy czym większość w niepełnym wymiarze godzin! Jak oceniamy tę zmianę? Opinie są mocno podzielone! Z jednej strony czujemy się bezpieczniej, nie tracimy czasu na dojazdy. Z drugiej uskarżamy się na problemy z koncentracją, kiepskiej jakości sprzęt, rozpraszacze! Sterta prania, porozrzucane skarpetki, wrzeszczące dzieci, sąsiad wiercący w ścianie, media społecznościowe. Ba! Przyrost wagi! Trzymanie jej w ryzach jest doprawdy trudne zadanie — mniej ruchu, nielimitowany dostęp do lodówki. Tu pączuszek, tam czekoladka! Jak nie przytyć, a nawet schudnąć pracując z domu? Niezbędna jest odrobina samodyscypliny, zmiana niezdrowych przyzwyczajeń. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Domowo, lecz nie do końca biurwo. Home office po polsku! 

Dla wielu Polaków to już kolejny, bodajże szósty miesiąc pracy zdalnej. Jeszcze do niedawna system ten był dostępny tylko dla nielicznych, stanowił przywilej freelancerów lub osób samozatrudnionych. W dobie koronawirusa stał się normą. Co przemawia na jego korzyść? Jedną z największych zalet jest oszczędność czasu i pieniędzy, które musieliśmy poświęcić na dojazd do firmy. Wiele osób wskazuje również na korzyści płynące z dłuższego spania czy spędzania większej ilości czasu z rodziną, a to dopiero początek zalet!

  • Elastyczność — w dobie Internetu praca zdalna może być wykonywana z dowolnego miejsca na ziemi!
  • Pomysłowość — pracownik mający poczucie wolności jest bardziej kreatywny, otwarty na innowacje!
  • Swoboda — zaczynasz pracę w wygodnym dla Ciebie momencie i w każdej chwili możesz się od niej oderwać — wyjść na zakupy czy do lekarza.
  • Przyjazne warunki — nie musisz wysłuchiwać plotek na swój temat, znosić widoku zazdrosnych koleżanek czy nielubianego szefa. Mało tego! Home office to idealne rozwiązane dla kinestetyków — osób lubiących pracę przy muzyce czy włączonym telewizorze.
  • Redukcja stresu — home office generuje zdecydowanie mniej stresu, w porównaniu z pracą w biurze. Poprawia efektywność i wyniki.

Pomimo licznych udogodnień, jest to rozwiązanie obarczone pewnymi zagrożeniami. Mniej się ruszamy, rzadziej wychodzimy z domu, częściej sięgamy po niezdrowe przekąski, dopasowaną sukienkę zamieniamy na luźne spodnie, czerwoną szminkę na bezbarwną pomadkę, a biurko na kanapę! Dbanie o wygląd przestaje być priorytetem. Cierpi nie tylko ciało, ale i psychika! Człowiek jako istota społeczna potrzebuje kontaktu z innymi ludźmi! Tymczasem codzienna aktywność zaczyna sprowadzać się do wyjścia do sklepu — cel? Uzupełnienie zapasów! Jak wyrwać się z błędnego koła? Aby uniknąć wyżej wymienionych niebezpieczeństw, należy zadbać o bardzo dobrą organizację — co się na nią składa? Odpowiedź znajdziesz poniżej! Dowiedz się, jak efektywnie pracować w domu i nie tyć! Przed Tobą kilka sprawdzonych wskazówek!

Jak nie przytyć pracując z domu? Dobra organizacja to podstawa! 

Nie da się ukryć, że dobra organizacja jest matką sukcesu! Aby działać efektywnie i osiągać cele, należy ustalić priorytety! Jeśli nie chcesz przytyć podczas home office, musisz sobie stworzyć ku temu odpowiednie warunki. Pracujesz z kuchni? To błąd! Ucierpi na tym nie tylko Twoja figura, ale i kręgosłup! O ile to możliwe, stwórz w swoim domu przestrzeń, która z jednej strony będzie pozwalała odciąć się od życia domowego, a z drugiej będzie stymulować koncentrację. Wyposaż ją w wygodne krzesło i biurko, zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Zgromadź w niej rzeczy niezbędne do pracy — i nie mamy tutaj na myśli słodyczy. „Szara masa” fatalnie znosi ich obecność — zaczyna szwankować, ulega degradacji! Jakie zatem produkty warto włączyć do diety? Co jeść, aby usprawnić pracę mózgu i nie przytyć?

Czytaj również:

Zielony detoks

Jak schudnąć po ciąży?

Tabletki na odchudzanie Slimperfect

Jak nie przytyć na home office? Wskazówki!

Z najnowszych badań sondażowych wynika, że hołdujemy wielu niezdrowym nawykom! Dzień zaczynamy od kawy, jemy o nieregularnych porach, uwielbiamy słodycze — konsumujemy je niemal każdego dnia! Ba! Co czwarty Polak nie wyobraża sobie bez nich życia! Jak przejść na dobrą stronę mocy? Jak skomponować zdrowy i smaczny jadłospis? Co jeść w pracy? Podpowiadamy!

1. Ustal kaloryczność diety!

Niezwykle ważną kwestią w planowaniu jadłospisu jest ustalenie jego kaloryczności. Jak to zrobić? Pomogą Ci w tym specjalistyczne wzory oraz kalkulatory dostępne w sieci. Wystarczy, że podasz stosowne dane — płeć, wiek, wzrost, wagę i realnie ocenisz poziom aktywności fizycznej! Po oszacowaniu zapotrzebowania energetycznego, możesz przejść do sedna. Jeżeli chcesz schudnąć, musisz wytworzyć deficyt.

2. Wyznacz pory posiłków!

Pięć posiłków dziennie — taki rozkład świetnie sprawdzi się u osób pracujących zdalnie. Zakłada on spożywanie śniadania, obiadu, kolacji i dwóch przekąsek. Dlaczego warto go wybrać? Jedzenie częstych, ale mniejszych posiłków pozytywnie wpływa na pracę całego organizmu! Usprawnia pracę jelit, zapobiega napadom wilczego głodu, reguluje poziom cukru we krwi, poprawia pamięć i koncentrację!

Śniadanie — najlepiej zjeść je w ciągu godziny od przebudzenia. Dobrze, aby znalazły się w nim węglowodany — ciemne pieczywo, płatki owsiane, kasza jaglana. Należy również zadbać o odpowiednią podaż białek oraz tłuszczy! Niczego trudnego nie ma w przygotowaniu pełnoziarnistej kanapki z chudą wędliną, jajkiem i warzywami. Wystarczy odrobina dobrych chęci.

Drugie śniadanie — ma formę przekąski, powinno stanowić 10 proc. ogólnej kaloryczności diety. Poniżej przedstawiamy kilka inspiracji!

  • Jogurt naturalny z owocami
  • Garść orzechów
  • Warzywa pokrojone w słupki podawane z hummusem
  • Ulubiony owoc
  • Wafle ryżowe z masłem orzechowym i bananem
  • Smoothie

Obiad — jest równie ważny, co śniadanie! Powinien być sycący, treściwy i rzecz jasna zdrowy! Wiele osób uważa, że jego przygotowanie zajmuje sporo czasu — nic bardziej mylnego! Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach. Sprawdź, jak skomponować zdrowy obiad!

  • Węglowodany — kasze (pęczak, jaglana, gryczana, owsiana), ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, ziemniaki.
  • Białko — chude mięso, ryby, rośliny strączkowe.
  • Tłuszcz — oliwa z oliwek, nasiona, orzechy, olej rzepakowy, pestki, awokado.
  • Warzywa i owoce — w postaci surówek, sałatek, zup lub innych dodatków.

Istotne, aby obiad był pożywny — dostarczał energii! Ten przygotowany w domu będzie o wiele tańszy i zdrowszy, niż posiłek zamówiony z restauracji typu fast-food!

Podwieczorek — tak samo jak drugie śniadanie pełni rolę przekąski. Co można zjeść? Opcji jest wiele! Świeże lub suszone owoce, orzechy, nasiona, pestki, koktajle, warzywa pokrojone w słupki, jogurt naturalny z dodatkami, kanapki.

Kolacja — spędza sen z powiek niejednej osobie. Kiedy ją zjeść? Najlepiej dwie godziny przed snem. Wieczorem nie potrzebujesz już tak dużo energii, sięgnij po coś lekkiego i niskokalorycznego. Delektuj się warzywami, rybami, chudym mięsem i nabiałem. Unikaj ciężkostrawnych dań smażonych na głębokim tłuszczu.

3. Naucz się gotować zdrowo i mądrze!

Teoretycznie jesteś w domu, a praktycznie w pracy i to właśnie na niej powinnaś się skupić! Wybij sobie z głowy sprzątanie, gotowanie, kawkę z koleżanką! Jeżeli chcesz utrzymać etat, musisz nauczyć się oddzielać życie prywatne od zawodowego. Jak zarządzać ośmiogodzinnym czasem pracy? Podziel go na konkretne zadania, a następnie wrzuć je w tryb „godzina pracy – 20 minut przerwy”. Wolny czas wykorzystaj na krótki spacer, wypicie małej czarnej czy zjedzenie posiłku. Jak planować i przygotowywać zdrowe posiłki?

  • Meal prep — pojęcie to już od jakiegoś czasu widnieje w Wikipedii, a sama idea robi ogromną furorę w sieci! Czym jest? To przygotowywanie posiłków na kilka dni do przodu. To doskonała oszczędność czasu i pieniędzy!
  • Zakupy —powiedz mi, ale tak szczerze, ile razy zdarzyło Ci się pójść do sklepu, wrócić z pełnymi siatami, wydać krocie, a po kilku dniach stać przed pustą lodówką?! Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci z tego wybrnąć! Po pierwsze: zastanów się nad tym, co chciałabyś zjeść w tym tygodniu. Po drugie: rozejrzyj się po kuchni. Sprawdź, w jakie produkty musisz się zaopatrzyć. Po trzecie: zanotuj to wszystko na kartce i wybierz się do marketu. Zadbaj o to, aby w Twoim domu było pod dostatkiem warzyw, owoców, nasion pestek, ciemnego pieczywa, makaronów, nabiału, chudego mięsa, ryb, wody, ziół i przypraw. Nie gromadź słodyczy, słonych przekąsek i fast-foodów!
  • Gotowanie sposób podania jest równie ważny, co dobór produktów! Poniżej przedstawiamy pięć polecanych metod! Gotowanie, gotowanie na parze, grillowanie, duszenie, pieczenie bez dodatku tłuszczu. Większość posiłków można przygotować dzień wcześniej, wieczorem!

4. Nie trzymaj słodyczy w domu!

Zasada jest prosta: nie chcesz jeść słodyczy, nie kupuj ich! Wiele osób przez COVID-19  odczuwa stres i niepokój, a to stan, w którym bardzo często sięgamy po tuczące przekąski!

5. Zacznij ćwiczyć!

Home office nie musi być czasem straconym dla Twojej sylwetki! Drogę, którą codziennie pokonywałaś do pracy możesz poświęcić na aktywność! Poranne ćwiczenia dodadzą energii, podkręcą metabolizm, korzystnie wpłyną na pracę mózgu. Wybierz się na spacer, krótką przebieżkę po parku, rower lub zacznij trenować w domu!

6. Pij wodę!

O piciu wody trąbią wszyscy: lekarze, dietetycy, guru fitnessu. Pytanie: czy przestrzegasz ich zaleceń?! Dlaczego to takie ważne? Woda skutecznie gasi pragnienie, usprawnia metabolizm, oczyszcza organizm z toksyn, hamuje nadmierny apetyt, nawilża skórę, dodaje energii, poprawia sprawność intelektualną!

6. Zadbaj o regenerację!

Uważaj, byś nie wpadła w pułapkę! Trzymaj się konkretnych zasad: pracuj wymaganą liczbę godzin, a następnie udaj się na odpoczynek. Przemęczenie może skutkować wzmożonym apetytem!

Podsumowanie

Jak nie przytyć na home office? Odpowiedź jest banalna: nie podjadać! Należy pozbyć się niezdrowych przekąsek z domu! Ale to nie wszystko! Warto również planować posiłki nie tylko pory ich konsumpcji czy sposób podania. Powinny mieć odpowiednią wartość energetyczną — dopasowaną do dziennego zapotrzebowania kalorycznego!