niedziela, 15 grudnia, 2019
Jelita

Dobry probiotyk – jak wybrać?

94views

Silne bóle brzucha, mdłości – jeszcze jakiś czas temu utożsamiano je z ciążą, zespołem napięcia przedmiesiączkowego, zatruciem pokarmowym. Dzisiaj jest zupełnie inaczej – coraz częściej mówi się o nich w kontekście zaburzeń mikroflory jelitowej.

Mikroflora jelitowa

Część kobiet nie ma pojęcia o jej istnieniu, a co dopiero właściwościach, roli jaką odgrywa w ludzkim organizmie. Czas nadrobić braki – dzisiejszy tekst to naprawdę spora dawka wiedzy, przydatnych informacji. Koniecznie musisz go przeczytać. Będziesz nie tylko mądrzejsza, ale i zdrowsza. Mogę Ci to obiecać!

Mikroflora jelitowa – co to? 

Mikroflora jelitowa odgrywa bardzo ważną w życiu kobiety, mężczyzny zresztą też. Pomijając fachowe definicję, to złożony ekosystem zasiedlany przez bakterie Lactobacillus, Bifidobacterium – spokojnie, nie musisz się ich obawiać. Kształtują Twoją odporność, regulują pracę jelit – generalnie robią mnóstwo dobrych rzeczy. Szczegóły zdradzę później. Podsumowując: mikroflora jelitowa pełni funkcję pewnego rodzaju strażnika – chroni Cię przed szkodliwym działaniem toksyn, drobnoustrojów czy patogenów – pod warunkiem, że jest zdrowa!

Zaburzenia flory bakteryjnej jelit objawy

Gdy coś jest nie tak, flora bakteryjna daje o sobie znać. Zaczyna wysyłać bardzo specyficzne sygnały, krzyczy: weź się ogarnij! Co z tym zrobisz? Na pewno nie pozostaniesz obojętna na poniższe symptomy. Większość z nich utrudnia normalne funkcjonowanie.

  • częste parcie na stolec
  • biegunki
  • zaparcia
  • mdłości
  • wymioty
  • silne bóle brzucha
  • brak apetytu
  • zgaga
  • niestrawność
  • częste infekcje
  • wahania nastrojów
  • wzdęcia

Skąd te objawy? Cóż, zazwyczaj same jesteśmy sobie winne. Wychodzi nasze zamiłowanie do słodyczy, niezdrowych przekąsek, czy wina. Na liście substancji zagrażających mikroflorze jelitowej znajdują się również: konserwanty, przetworzone tłuszcze trans, barwniki. Nie sposób nie wspomnieć o antybiotykach, lekach które wykazują naprawdę zabójcze działanie. Są bezwzględne dla naszych kiszek! Kompletnie ograbiają je z dobroczynnych bakterii!

Jak sobie pomóc?

Jeżeli nie pominęłaś żadnego z akapitów, wiesz co powinnaś zrobić – zmiana nawyków żywieniowych to konieczność! Pierwszy punkt na liście zaleceń!

  • Nieprzetworzone produkty spożywcze – to właśnie one powinny stanowić podstawę Twojego menu. Zawierają cenne witaminy, minerały, są doskonałym źródłem błonnika. Mam na myśli świeże warzywa i owoce, ciemne pieczywo, chude mięso, ryby, nasiona, orzechy, jaja, oliwę z oliwek. Warto również  zainteresować się nabiałem – jogurty, maślanki oraz kefiry z dobrym składem. Zdecydowanie warto włączyć je do swojej diety!

Podstawy już znasz. Czas na kolejne informacje. Probiotyki – to właśnie one będą bohaterem dzisiejszego tekstu.

Probiotyki

To specjalne produkty spożywcze bogate w pożyteczne bakterie jelitowe, stosowane regularnie pozwalają wrócić do formy – odzyskać dobre samopoczucie oraz zdrowie. Wbrew temu co przyjęło się mówić można je stosować na co dzień, a nie tylko i wyłącznie w trakcie antybiotykoterapii czy egotycznych podróży. Co kupić? Właśnie tutaj zaczynają się schody. Choć wybór probiotyków jest ogromny, zakup tego dobrego graniczy z cudem! Farmaceuci oferują wszystko jak leci – to, co się nie sprzedaje lub jest na promocji. Problem w tym, że niska cena związana jest zazwyczaj z niską jakością.


Nie daj się nabrać, kup dobry probiotyk! 

Szukasz dobrego probiotyku? Świetnie trafiłaś! Poznaj Probiox Plus – najlepsze tabletki na rynku. To unikalne połączenie szczepu Bacillus coagulans oraz naturalnych ekstraktów roślinnych kompletnie dyskwalifikuje konkurencje! Probiox Plus:

  • przywraca prawidłową równowagę mikroflory jelitowej
  • usprawnia pracę jelit
  • likwiduje wzdęcia, zaparcia biegunki
  • usprawnia trawienie
  • oczyszcza organizm

i co najważniejsze odchudza. Nie ma się co oszukiwać, każdej z nas zależy na szczupłej sylwetce. Tutaj dostaniesz ją w gratisie! W pakiecie wraz z doskonałym samopoczuciem oraz dobrym zdrowiem! Zajrzyj na oficjalną stronę producenta i zamów probiotyk w atrakcyjnej cenie!


Probiotyki dlaczego warto?

Probiotyki charakteryzuje szeroki potencjał prozdrowotny. Zdecydowanie warto włączyć je do swojej diety, chociażby w ramach profilaktyki! Zakres ich działania wykracza poza układ pokarmowy. Spójrz, a sama się przekonasz! Dobroczynne bakterie jelitowe:

  • wzmacniają odporność
  • regulują rytm wypróżnień
  • usprawniają trawienie
  • nawilżają skórę
  • zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się organizmu
  • chronią przed nowotworami
  • niwelują wzdęcia, zaparcia i inne
  • łagodzą objawy nietolerancji pokarmowych
  • poprawiają profil lipidowy
  • zapobiegają infekcjom układu moczowego

Tak to wygląda w teorii, w praktyce jest nieco inaczej. Skuteczność probiotyków warunkuje skład – zawartość szczepów bądź bakterii.

Dobry probiotyk skład

Nie należy sięgać po pierwszy lepszy środek. Zanim zdecydujesz się na zakup tego czy innego produktu, zapoznaj się z jego składem! W ten sposób unikniesz rozczarowania, nabędziesz preparat adekwatny do potrzeb Twojego organizmu. Z probiotykami jest podobnie jak z lekami – jeżeli boli Cię głowa nie sięgniesz po Acatar, a po Ibuprom. Mam nadzieję, że rozumiesz mi chodzi. Ile szczepów tyle właściwości. Za najlepiej przebadany uznaje się Bacillus coagulans. 

Bacillus coagulans

Ten szczep zrewolucjonizował polski rynek farmaceutyczny. Choć odkryto go całkiem niedawno, bo w 2011 roku bije rekordy popularności. Wygryzł  Lactobacillus GG – bakterie stosowane przy antybiotykoterapii. Posiada pozytywną rekomendację Agencji Żywności i Leków (FDA). Czym Bacillus coagulans wyróżnia się na tle konkurencji? Cechuje go bardzo dobra wytrzymałość – doskonale odnajduje się w każdych, nawet najcięższych warunkach. Zregeneruje nawet najbardziej wyniszczoną florę bakteryjną!

  • Łagodzi objawy IBS
  • Wzmacnia odporność
  • Zwiększa wchłanialność witamin i minerałów
  • Zmniejsza ból przy RZS
  • Przyspiesza regenerację
  • Poprawia trawienie
  • Usprawnia metabolizm
  • Reguluje pracę jelit

Jego zastosowanie jest wszechstronne. Sprawdzi się wśród osób zmagających z problemami żołądkowo-jelitowymi, nadwagą, uprawiających sport, narzekających na kondycję kości oraz stawów.

Ile kosztuje dobry probiotyk?

Mam złe wieści, dobry probiotyk nie może być tani! Produkt za 10 zł to żaden los na loterii, a zwykła ściema! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: nie da się wyprodukować dobrego produktu niskim kosztem. Potrzeba badań, specjalistycznego sprzętu, wysokiej klasy laborantów.

Naturalne probiotyki vs apetczne

W naszym kraju wciąż panuje przekonanie, że probiotyki apetczne można zastąpić naturalnymi – nie trzeba wydawać kroci, wystarczy sięgnąć po:

  • jogurt naturalny, kefir, maślankę, kiszonki.

Ile w tym prawdy? Niestety niewiele! Zawarte w wyżej wymienionych produktach szczepy działają zupełnie inaczej – o wiele słabiej. Nie twierdzę, że nie warto włączyć ich do swojej diety – wręcz przeciwnie, szczerze zachęcam. Jednak przestrzegam przed przypisywaniem im cudownych właściwości. Co istotne, nie każdy może je jeść. Weźmy na przykład taką kapustę kiszoną – konsumpcji mogą towarzyszyć gazy oraz wzdęcia.

Dobry probiotyk jak umiejętnie stosować?

Probiotyk należy przyjmować w określony sposób, w przeciwnym razie nie zadziała.

  • Po pierwsze, razem z posiłkiem
  • Po drugie, tak jak zaleca producent – nie otwieraj kapsułki, nie rozgryzaj
  • Po trzecie, regularnie
  • Po czwarte, przez określony czas

Dobry probiotyk podsumowanie

Jak widać, sprawa jest dość skomplikowana. Nie wystarczy sięgnąć po pierwszy lepszy probiotyk, trzeba wiedzieć co kupić! Warto jednak zagłębić ten temat. Gra jest warta świeczki. Umiejętnie dobrany suplement przyniesie spektakularne efekty w postaci wyraźnej poprawy zdrowia, samopoczucia oraz wyglądu! Kiedy zauważysz pierwsze rezultaty? Doświadczysz ich niemalże natychmiast!

2 komentarze

  1. ja zaczęłam od naturalnych probiotyków, ale szczerze mówiąc mam wrażenie że mój brzuch funkcjonuje jeszcze gorzej… po ogórkach kiszonych czuje sie spoko, ale po kapuście? masakra! brzuch jak w 9 miesiącu ciąży! próbowałam załagodzić sytuację kminkiem, ale nic nie pomogło…

    1. naturalne probiotyki są spoko, ale nijak mają się do tych sprzedawanych w tabletkach… ja też miałam problem z kapustą, najlepiej czułam się po kefirze – odkąd zaczęłam go pić regularnie, nie mam problemów z wypróżnianiem.

Leave a Response