Profesjonale kosmetyki, zabiegi fryzjerskie, drogie suplementy diety? Bynajmniej! Chcąc poprawić kondycję swoich włosów, wystarczy sięgnąć po kofeinę! To naturalny stymulant [1]Grgic J., i wsp., Wake up and smell the coffee: caffeine supplementation and exercise performance—an umbrella review of 21 published meta-analyses.(2020). Br J Sports Med.;54:681–688.! Zapobiega nadmiernemu wypadaniu, odżywia i dotlenia cebulki, stymuluje wzrost! W jaki sposób ją stosować, żeby widzieć efekty? Czy filiżanka kawy wypita o poranku wystarczy? Podpowiadamy!


Dowiedz się: Czy żelazo wpływa na wypadanie włosów!


Kofeina nie tylko nakręca do działania! Zaskakujący wpływ na włosy!

Chyba nikogo nie trzeba uświadamiać, że kofeina ma nam naprawdę wiele do zaoferowania. Od delikatnego pobudzania, aż po potężny przypływ energii i motywacji do działania! Uwaga! Przy jej użyciu możemy również pozbyć się dodatkowych kilogramów, cellulitu, i uwaga problemu nadmiernego wypadania włosów! Jak to możliwe? Zdaniem trychologów oraz dermatologów, kawa działa stymulująco na mieszki zaopatruje je w tlen, odżywia, poprawia ukrwienie. Więcej szczegółów poniżej!

  • Ważny czynnik wzrostu kofeina działa rewitalizująco nie tylko na nasz mózg, ale również mieszki włosowe! Odwraca proces miniaturyzacji, który jest jedną z najczęstszy przyczyn wypadania włosów! Przyczyniając się tym samym do wydłużenia fazy wzrostu, fachowo nazywanej anagenem.
  • Pogromca łupieżu wbrew temu, co mogłoby się wydawać, łupież to bardzo niebezpieczna choroba skóry głowy! Bagatelizowana może doprowadzić do nadmiernego wypadania włosów. Na szczęścia jest kofeina. Przygotowany na jej bazie peeling ograniczy aktywność drożdżopodobnych grzybów Malassezia, przywróci prawidłowe ph skóry głowy.
  • Regulator hormonów kofeina blokuje szkodliwe działanie DHT, czyli dihydrotestosteronu substancji odpowiedzialnej za nadmierne wypadanie włosów, łysienie typu męskiego!
  • Aktywator blasku i koloru kofeina nie tylko wzmacnia, ale również wygładza strukturę i pogłębia kolor włosów!

Kofeina na wzmocnienie włosów, jak stosować żeby widzieć efekty?

Kofeina to składnik, który kompleksowo oddziałuje zarówno na skórę głowy, jak i strukturę włosa. Zdecydowanie warto uwzględnić go w swoim planie pielęgnacyjnym. Jak to zrobić? Jak stosować kofeinę, żeby widzieć efekty? Zewnętrznie czy wewnętrznie? Najlepiej tak i tak, wówczas przyniesie najlepsze rezultaty! Istotne, aby być w tym regularnym! Kosmetyki z kofeiną w składzie sprawdzą się zarówno u osób zmagających się z nadmiernym wypadaniem, jak i łysieniem! Efekty można zaobserwować już po pierwszym użyciu! Włosy stany się miękkie, gładkie i przyjemne w dotyku, a z czasem przestaną szwendać się po podłodze, czy też umywalkowym syfonie! Co istotne, można je przygotować samodzielnie w domu! Szczegóły poniżej!

  • Jak pić kawę na porost włosów? Dorosły człowiek może bez konsekwencji spożywać 400 mg kofeiny dziennie, co odpowiada w przybliżeniu czterem filiżankom. Niestety, mała czarna jest szybko metabolizowana, stąd pomysł na zastosowanie jej w formie maseczek, peelingów, płukanek.
  • Jak wykorzystać kawę w pielęgnacji włosów? Kofeina to niezwykle wdzięczny surowiec pielęgnacyjny! Przygotowane na jej kosmetyki pobudzą wzrost, wygładzą i nawilżą włosy!

Domowe kosmetyki do włosów na bazie kofeiny! 

Domowa kuracja kofeinowa to niezwykle przyjemny i sprawdzony sposób na przywrócenie utraconej objętości i poprawę kondycji skóry głowy!

1. Peeling kawowy do skóry głowy

Peeling to pierwszy i niezbędny krok we właściwej pielęgnacji, oczywiście ten przygotowany na bazie kawy! Skutecznie usunie martwy naskórek oraz pozostałości kosmetyków, usprawni mikrokrążenie, odblokuje ujścia mieszków włosowych, przywróci prawidłowe pH, odżywi, dotleni, a oprócz tego zwiększy wchłanialność substancji aktywnych zawartych w odżywkach czy szamponach!

  • Kawa mielona — 3-4 łyżki
  • Ulubiony szampon do włosów — 2 łyżki

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji. Rozprowadzamy na zwilżonej skórze głowy, wykonujemy delikatny masaż. Następnie spłukujemy letnią wodą i myjemy włosy jak zwykle.

2. Płukanka kawowa do włosów

Płukanka kawowa nie tylko zmotywuje mieszki włosowe do intensywnej pracy, ale również zapewni niesamowity blask i pogłębi kolor! Ułatwi stylizację i modelowanie! Jak ją przygotować? Wystarczy dosłownie kilka składników!

  • Kawa mielona — 1 łyżka
  • Wrzątek — 1 szklanka
  • Letnia woda (najlepiej mineralna) — 0,5 l

Łyżkę świeżo zmielonej kawy zalewamy jedną szklanką wrzątku, odstawiamy na 10 minut. Następnie odcedzamy fusy. Do powstałego naparu dodajemy 0,5 letniej wody. Tak przygotowaną płukankę nakładamy na umyte już włosy i skórę głowy. Pozostawiamy na 15-30 minut. Po upływie tego czasu zmywamy.

3. Maska kawowa do włosów

Maska kawowa naturalnie pobudzi wzrost włosów, ułatwi ich stylizacje i rozczesywanie! Doda niesamowitego blasku! Najlepiej stosować ją raz w tygodniu!

  • Kawa mielona — 2 łyżki
  • Wrzątek — 125 ml
  • Ulubiona odżywka do włosów — 2 łyżki
  • Dobrej jakości miód — 2 łyżki
  • Oliwa z oliwek — 1 łyżka

Kawę wsypujemy do miseczki i zalewamy wrzątkiem. Kiedy przestygnie, dodajemy pozostałe składniki i mieszamy do uzyskania gładkiej i jednolitej konsystencji. Nakładamy na umyte włosy, a następnie zakładamy na głowę czepek. Po 30 minutach spłukujemy letnią wodą.


Poznaj: Właściwości soli morskiej i jej wpływ na wypadanie włosów u kobiet!


Podsumowanie

Kofeina to bez wątpienia jeden z najbardziej popularnych środków pobudzających na świecie [2]Wierzejska R., Kofeina – Powszechny składnik diety i jej wpływ na zdrowie. (2012). Rocz Panstw Zakl Hig, 63, Nr 2, 141 – 147., który jak się okazuje znajduje również zastosowanie w pielęgnacji włosów i co więcej, daje naprawdę satysfakcjonujące rezultaty! Stymuluje wzrost, wygładza, nawilża, odżywia, pogłębia kolor i zapewnia niesamowity blask! Można go spożywać tradycyjnie, w formie naparu lub wykorzystać do przygotowania domowych kosmetyków. Efekty widoczne już po pierwszym użyciu! Znacie, lubicie, stosujecie? Koniecznie podzielcie się swoimi doświadczeniami!

Przypisy:

Przypisy:
1 Grgic J., i wsp., Wake up and smell the coffee: caffeine supplementation and exercise performance—an umbrella review of 21 published meta-analyses.(2020). Br J Sports Med.;54:681–688.
2 Wierzejska R., Kofeina – Powszechny składnik diety i jej wpływ na zdrowie. (2012). Rocz Panstw Zakl Hig, 63, Nr 2, 141 – 147.