Słodycze – największy problem osób będących na diecie. Zapewne Ty albo ktoś z Twoich bliskich ma z nimi problem. Wszyscy dookoła trąbią, że cukier uzależnia! Im więcej go jemy, tym większy czujemy do niego pociąg. Dziś zatem wpis o tym jak zredukować ilość cukru w diecie. A powiem szczerze, że jest to bardzo trudne zadanie. Cukier czai się za każdym rogiem! Znajdziesz go w praktycznie każdym produkcie spożywczym!

Co zamiast słodyczy? Zamienniki słodyczy

Suszone owoce

Daktyle, morele, rodzynki, żurawina. Świetna alternatywa dla słodyczy. Są bardzo słodkie i zawierają mało wody. Kupując suszone owoce postaraj się wybierać te, które są niesiarkowane. Kupisz je w sklepach ze zdrową żywnością lub w supermarketach. Po prostu, zacznij czytać etykiety!

Bakalie

Zaspokoją ochotę na słodkie przekąski i dostarczą Twojemu organizmowi dobrych kwasów tłuszczowych Omega-3 oraz duże ilości błonnika! Pieczone owoce Jabłko pieczone w piekarniku.. z dodatkiem cynamonu i orzechów.. smakuje wyśmienicie! I jest bardzo zdrowe! Jabłko zawiera mnóstwo witamin i błonnika! Z kolei cynamon pobudza przemianę materii! Jogurt naturalny z wkładką Do jogurtu naturalnego dodaj ulubione owoce i nasiona. W kilka minut stworzysz smaczny i zdrowy deser!

Domowe lody bananowe!

Banana zmiksuj z dodatkiem 1 łyżki jogurtu greckiego i jednej łyżeczki masła orzechowego. Włóż do zamrażarki na kilka godzin.

Domowa nutella!

Połówkę awokado zmiksuj z jedną łyżeczką gorzkiego kakao i 1/2 banana. Odstaw do lodówki na kilka godzin.

Co jeszcze mnożna zjeść?

  • Kawałki jabłka polane sosem z masła orzechowego
  • Galaretkę owocową
  • Batoniki, ciasteczka własnej roboty
  • Koktajl owocowy